Wednesday 20 July 2011

Workshops och städning

Hello Sweden!

Idag vaknade jag upp betydligt piggare. Känslan av att lämna ett sjukdomsstadie är ju helt underbar, plötsligt blir man mycket gladare och mer social! Bara en hemsk hosta kvar nu. Men det var nog bra ändå att jag lyckades ändra Byron Bay, åker på fredagstrippen istället. Idag var jag i skolan klockan 10 på en workshop "Academic writing". Vi fick börja med att skriva ner tre saker som oroade oss när det gällde skrivande på universitetet. Sen skulle vi knyckla ihop vårt papper och kasta det på läraren (som sammanfattade allas oro på tavlan och gick igenom det). Lite rolig inledning. Workshopen var helt okej! Vet inte om jag lärde mig så mycket. Sen lunchade jag med Benedicte, en norsk tjej som jag träffat innan. Efter det satte jag mig i biblioteket och printade ut massa kursplaner för att organisera lite och få en uppfattning om innehållet i de olika kurserna. Sedan var jag på ytterligare en workshop, "Referencing". Inte så jättebra lärare men värdefulll info på papper som jag tänker behålla. De verkar sjukt strikta med referering och olika lärare kan kräva olika system.. Men det var bra, vi fick en lista på hur man refererar olika slags medier, tänk att man aldrig gått in för att lära sig det hemma i Sverige... efter tre års universitetsstudier. På tiden kanske. 


Min frulle.



Vårt kök, som alltid är rent och fint! Alla är väldigt noga med att diska efter sig. Gilla!

Badrummet däremot kanske inte var lika shiny. Men det ändrade jag på idag.

Nystädat.

Fräscht och fint.



Och idag köpte jag resten av mina böcker, så här är dem! Bara 4 stycken, en till varje kurs. Känns väldigt lyxigt. Men det kommer väl artiklar och case och grejer utöver. Alla verkar intressanta. Business Ethics är till CSR-kursen och det är den boken jag bör börja läsa snarast, enligt lärarens utskick. Imorgon tänkte jag plöja ett kapitel eller två. 

Nu är det kväll i Australien. Jag har lagat god pestokyckling till middag. Nu blir det kanske sedvanlig tv-kväll med Minako. Alternativt lyssna på Paganinikontraktet. Det är ju så sjukt spännande! Är det nån som vill skypa så ring!

LOVE

2 comments:

  1. Fasen vad fint du ser ut att ha det!
    Du får tjonga iväg ett inlägg på HR Sverige-bloggen snart om hur det är att plugga där nere också. =)

    ReplyDelete
  2. Ska bli! När jag börjat plugga på riktigt...så jag har nåt vettigt att skriva :D

    ReplyDelete