Wednesday 6 July 2011

Queensland!

Gott folk!
Jag har varit på pub och kollat på kvällens höjdpunkt - matchen mellan Queensland och New South Wales. Både Gabi och Olivia försökte övertala mig att heja på deras respektive team, Olivia med argumenten att hon hade känt mig ett helt år och tagit hand om mig, Gabi med argumenten att jag kommer bo här, vilket jag köpte mer. Queensland är ju min stat nu! Så självklart fick jag bli "marroon". På första puben delades supporterartiklar ut till höger och vänster och till slut hade jag keps, t-shirt, ölkylare och hela kitet! Hälften på mig och hälften i väskan. Det var rätt kul att se rugby, eller ja, kul och kul, det var en ny grej i alla fall, även fast testosteronet spirade och det var allmän ölig manlig stämning. 


 Grundar med pizza inför matchen.


 Stackars Olivia var ensam blå ibland de många röda.


Mycket känslor denna kväll. Särskilt från det blå hållet.











Annars har det stora projektet idag varit att hitta en bra telefondeal till mig. Slutade med Vodaphone men det var rätt mycket krångel innan det ville funka. Olivia ringde supporten och löste allt. Mitt nummer är +61450121232

LOVE!

No comments:

Post a Comment