Friday 16 December 2011

Tele2 - sämsta servicen

Okej. Jag är hemma och jag ska skriva ett inlägg om hur det känns senare. Men just nu vill jag bara skriva om TELE2 som haft mig som kund sedan jag var sisådär 15 när jag fick min första Nokia 5110. Har haft en rad problem med denna teleoperatör och suttit många timmar i kundtjänst. Innan jag åkte till Australien var min nya telefon inne på lagning två gånger och de hade fortfarande inte åtgärdat felet! Hur svårt kan det vara? Jag fick åka till Australien med en inte helt hel telefon för jag hann inte lämna in den igen innan jag åkte (för att det tar ungefär 7 veckor att få tillbaka den). Innan jag åkte så ringde jag också kundtjänst och la mitt abonnemang på paus i 6 månader och det var inga problem. Men de skickade räkningar på månadsavgiften ändå, vilka jag betalade för att inte få några problem och ringde dom nu när jag kom hem för att klaga på detta. MEN då säger snubben i luren att han inte har någon anteckning på att abonnemanget är pausat. Nähä?! Men jag vet att jag ringde och till och med dubbelkollade "så nu behöver jag alltså inte betala någonting under dessa månader"? Nej, allt var fixat enligt Tele2-killen i luren, i juni. Men nu finns det tydligen ingen anteckning om detta och killen jag pratade med idag sa att han "var ledsen men inte kunde kompensera mig". Hallå!? Det är DOM som gjort ett misstag. Inte jag. Hur tänker man? Vad är mest rimligt, att betala ut några hundra och göra en kund nöjd eller vägra och förlora en trogen kund, som dessutom kommer blogga om hur pissig service detta företag har? Fy fan säger jag bara.

No comments:

Post a Comment