Friday 1 July 2011

tomorrow tomorrow...

Igår var jag och Johanna riktiga groupies.
Åkte med Strands svarta blänkande turnébil till Orust.
Bar stativ och låtpärmar.
Bänkade oss på bästa platsen.
Sjöng.
Dansade bugg.
Kalla vindar på Knuts brygga.
Men med tre filtar, färska räkor och lite vin.
Och dessa skönsjungande gossar blev det riktigt fint.

Gjorde lite intressanta observationer av folk och dess beteenden också.
Blev bland annat tillsagt att hålla käften av en snubbe.
När jag bara uppmuntrade hans önskelåt.
Som jag också ville höra.
Han ville höra Jason Mraz, I'm yours.
Och undrade om dom kunde den.
Jag flikade in och skrek "den kan dom!" 
Varpå önskesnubben vänder sig om, spänner ögonen i mig och ryter "håll käften!"
Ööh.
Say what?!
Folk alltså.









Idag har jag hetsat runt. 
Burit.
Bökat.
Organiserat.
Klippt mig.
Min frisör sa att hon trodde minsann att jag skulle stanna hemma nu.
Stadga mig
Skaffa barn.
När jag berättade om min kommande termin.
Och det lät som hon egentligen också gärna hade åkt till Australien.
Om man lyssnade bakom det där bittra tonfallet.
Det sticker i ögonen på vissa.
Att man använder sin frihet.
Att man satsar på sig själv.
Och ser möjligheter.

Jag har också sagt hej till skogen.
Andats in sommaren.
Och pollen.
Tänkt på alla jag kommer sakna.

Men det fina är ju att skogarna finns kvar.
Och ni med. 
Stor kram!


1 comment:

  1. Ha det helt underbart! Jag kommer att följa dina äventyr här på bloggen!
    Kramar
    Anders

    ReplyDelete