Saturday 9 July 2011

Lördag

Klockan är 17. Just nu råder det lite hysteri i huset för Amanda har råkat fläcka ner en kudde när hon la en blöt röd handduk (som hon haft som huvudvärkslindring) på den. Och vi vet alla vad som gäller i detta hus. ORDNING och reda. Så Olivia och hon jobbar hårt på projektet "removing the stain".. Vi fick en liten hint idag om att det är tjejhår överallt också. Ja, det är sannerligen inte alltid så lätt att anpassa sig till denna pedantiska ordning :)

Igår blev det en tjejkväll med vin och hämtmat i form av wok. Inga heels utan bara skönt hemmahäng. Olivias vänner var hur trevliga som helst! Ikväll planeras utgång. Jag och Olivia har varit på vår dagliga powerwalk, handlat lite mat, gjorde hamburgare till lunch. I affärn så tyckte hon vi skulle köpa kängurubiffar men jag blev lite rädd och avböjde, så det blev vanliga beef-biffar. Hur gott som helst. Jag slängde ihop en hemmagjord dressing och imponerade på Olivia.

Nu organiseras det här inför kvällen. Jag måste nog starta med en stark espresso när vi kommer in till stan, det är ingen kraft i detta pulverkaffe som jag häller i mig här hemma.



I väntan på tjejerna igår. En halvtimme blev en och en halv ungefär...

No comments:

Post a Comment