Thursday 28 July 2011

Host host

Imorse tog jag en walk, ingen powerwalk utan tog det rätt lugnt. Men hostade konstant tills jag fick blodsmak i munnen. La ner mitt lilla försök till fysisk aktivitet och gick hem och åt frukost istället. 

Tog en kaffe med Lars (som tar samma kurs) efter första föreläsningen för att försöka bota huvudvärk. Kände hur jag mådde sämre och sämre och insåg att jag hade feber. Fick gå till skolans bokhandel (som har lite av varje) och köpa ipren och halstabletter. Satte mig i biblioteket och när febern började släppa lyckades jag faktiskt läsa min CSR-bok i ett par timmar. Nästa föreläsning var inte förrän kl 18, Negotiation. Verkar sjukt bra! Tror jag kommer ihåg lite knep som Tria lärde oss under deras förhandlingsteknikutbildning i våras också. Så allt är inte nytt. Imorse hade jag Managing people in the global economy - typ HRM, alltså väldigt bekant för mig. Första frågan läraren kastade ut var typ "vad är human resource management?". Så den kursen har jag nog goda förutsättningar att klara.

En sån här fin mugg får man om man går med i Student Guild (kåren). Så får man billigare kaffe om man tar med den. 3 dollar. Där är nog sociologen billigare ändå.


Jaha. Annars har jag skypat med Henke och sen kollat tv, de har ett program där "renoverare" tävlar om vem som är the best renovator in Australia. Det kollade jag på. Nu måste jag sova snart. 



Inte en helt ovanlig syn här i GC.
Snubbar med sina stora surfbrädor överallt..i matäffärens trånga gångar, på bussen..

No comments:

Post a Comment