Sunday 10 July 2011

Out and about

Igår var det utgång. Jag, Olivia, Lauren och Amanda hängde här i Gabis hus och förfestade lite. Förfest verkar inte vara en typisk australisk grej, utan man går hellre ut på pub och blir full där. Vad jag har fattat det som i alla fall. MEN igår blev det en liten hemmafest innan krogen, vilket jag tyckte var bra. Skönt att inte stressa och att inte spendera så mycket pengar. Vi gick lös med photobooth och körde lite olika teman innan taxin mot stan kom. Jag gjorde också succé genom att introducera dust-it för brudarna och fixade deras hår. Blev så fiiint så fint! Som svensk är jag (i alla fall i Olivias ögon) någon slags styling-guru. Ska börja presentera mig som det nu, Anna, Swedish, and styling expert. Jag ska ju hjälpa Olivia shoppa nya kläder i dagarna, hoppas jag kan leva upp till mitt rykte och hennes förväntningar :)












När Gabi är borta...

Brisbane by night.





Lite dans.

Förmodligen den dyraste och godaste pizzaslicen jag ätit i mitt liv. 

Taxikön. Den längsta jag någonsin stått i, och så jävla kallt var det!

Såhär glad blir man i en evig kall väntan på taxi.

Idag tog vi en rejäl sovmorgon och käkade hamburgare till frukost. På aussie-vis. Med riven morot, ägg och stekta grönsaker. I eftermiddags körde Lauren oss till Southbank i centrum, en fin promenadslinga längs floden med caféer och en marknad som precis stängde när vi kom ner tyvärr. Vi tog en kaffe på ett fik och tog sedan bilen till West End, en mysig förort västerut, där vi käkade indiskt för en billig penning. Välbehövlig middag. Mina matrutiner har rubbats rätt rejält här, vi sover så länge på morgnarna så vi har ofta bara ätit två gånger per dag, kanske tre. Konstigt för ett mellanmålsfreak som jag. Det får bli ordning på detta när jag flyttar till GC. 

 Ett bonusbarn.


 Den lilla konstgjorda stranden i Brisbane. 






Som hemma. Fast annorlunda.

Nu har alla gått och lagt sig. Jag tänkte kolla ett avsnitt av Våra vänners liv, helt såld på den serien. Men det är lite jobbigt och kolla på den också för jag får sån hemlängtan. 

Imorgon blir det utflykt runt brisbane och kanske lite shopping. 

LOVE

No comments:

Post a Comment