Thursday 14 July 2011

Snakes and stuff

Hej hej
Idag kanns livet lattare. Bortsett fran att jag borjar bli sjuk. Ont i halsen pa grund av mitt kalla hus och har nog feber idag. Sitter pa universitetet (darav inga a o med prickar over) och far lite internetgrejer gjorda, mitt internet har inte kommit an.  Men jag ska fa en spegel och en fly screen for mitt fonster. Getting there.. 

Igar var jag pa social dinner i Surfers som skolan ordnade. Thairestaurang med mycket god mat. Och det var helt uuunderbart att traffa folk!! Efter middagen var vi nagra som gick till en klubb som heter Melbas. Free champagne for the ladies. Och 2,5 dollar-Corona for andra. Kanske ett stalle man skulle vara mer full pa men det var trevligt att hanga lite och for all del, champagnen. OCH dessutom en manlig strippa som showade loss. Vilket kanske dock var ratt hemskt da han tog upp brudar pa scen och antastade dem. Typ. Jag och Merja stod dar med skepsis i blicken och beskadade detta spektakel. For ;vrigt ar jag ratt imponerad av att jag kom in pa klubben med min lufsiga kofta och roda converse, nar alla brudar pa stallet var uppkladda till tanderna! Men luffarstilen var tydligen ocksa valkommen och det tackar vi for. 

Idag har det varit ett litet event for int. students, vi har fatt speed-dejta, gjort quiz och lyssnat pa en man som hade med sig en del av Australiens wildlife! Kollat och klappat massa odlor och grodor. Och det har...

 Olivia preparerar mitt rum med superduper-bugspray.
 Nere vid vattnet i Spothport.



 Mitt fina hus :)
 Surfers Parasise.

 Surfers..
Social dinner in Surfers med andra international students.

Australien ar bilarnas land. Du kan absolut inte forvanta dig att de ska stanna vid ett overgangstalle och gor de det maste du snallt vinka och tacka. Det har med att promenera ar ju trevligt men man fastnar ibland valdigt lange vid trafikljusen, kan sta 5 min vid ett ljus. Och man ska heller inte trotsa dessa for Olivia har sagt att det ar olagligt att GA mot rott. Jag har kopt ett busskort och man aker ratt billigt som student. Systemet liknar vart med blippandet men med skillnaden att du ALLTID blippar bade nar du gar av och pa, utan nagra plustecken, du behover alltsa inte sjalv halla koll pa vilka zoner du aker igenom. Kan Goteborg se och lara kanske?

Mina roomies ar snalla, inte overdrivet sociala dock. Japanen ar lite rolig, hon sitter och dricker champage med is om kvallarna framfor teven, pa sin plastspall. Detta verkar vara en vardagsvana.. Den andra tjejen har varit sjuk och inte sa jattepratig. Men vi far se. Huset kanns fortfarande ratt skabbigt. Men mitt rum kanns fint. En dansk tjej som jag larde kanna igar ska tydligen flytta till ett hus precis nedanfor min gata, sa det ar kul! Kanns som jag bor ratt. Men vissa bor i SUrfers och det verkar ju saklart jatteharligt, att ha stranden och att aldrig behova tanka pa buss och taxi nar man ska hem fran krogen. Men det ar ocksa ratt skont att kunna ga eller cykla till uni. Forhoppningsvis blir det lite beach i helgen, om jag inte blir samre. Och lite shopping pa Pacific Fair som ligger soder om Surfers, dar jag annu inte varit.

LOVE


1 comment:

  1. Ett tips som alternativ till en manlig strippa: http://slaventommy.blogspot.com

    ReplyDelete