Monday 11 July 2011

Brisbane Monday

Ännu en dag i Brisbane. Idag kom Olivia in yrvaken och ryckte upp mig ur sängen vid 10, kändes som klockan var mitt i natten. Vi gjorde ordning oss och blev upphämtade av Lauren, sen blev det en utflykt till West End igen där vi käkade brunch och gick runt och kollade lite i secondhand-affärer. Eftermiddagen spenderade jag och Olivia på ett shoppingcenter och försökte hitta en ny telefon till Olivia som slits lite mellan iPhone4 och Samsung Galaxy. Fick för mig att Oskar talat gott om denna Samsung, trots att han annars är ganska apple-frälst, så jag tipsade om den. Blev dock ingen telefon idag men vi handlade massa mat för att kunna laga en tack-middag till Gabi som låtit oss bo här en vecka. Grekisk touch, moussaka, greksallad och tzatsiki blev det. Gabi bjöd på krispig päronpaj till efterrätt med glass och vaniljsås. Jag är nu proppmätt och har placerat mig i soffan framför ett debattprogram med ämnet "Do australians swear too much?". De diskuterar om huruvida man ska förbjuda svärord, alltså reglera detta i LAG. Herregud. En strikt kvinna sitter och säger att hon inte ens svor när hon födde sina barn. Skrämmande..

 Moussaka. 



Kolla in detta Charlotte - Crumpets :)

Imorgon drar jag och Olivia till Gold Coast. Det verkar vara lite bökigt att ta sig dit men nu verkar det i alla fall bli taxi till tåget och sedan taxi från tåg till mitt ställe i Southport. Kommer kosta lite men ändå värt det mot att byta typ fyra gånger med alla väskor och grejer. Ska bli skönt att komma ner dit och bli lite hemmastadd. 

Annars kan jag rapportera att vädret är fint men kallt. Går runt i jeans och tröja på dagarna, fast det är ju rätt skönt i solen såklart, som jämt är framme. Men lite kallt i vinden. Kvällarna är freezing cold, funderar på om jag måste köpa en ordentlig jacka. Men juli ska tydligen vara det kallaste. Sen blir det bättre och bättre. Hör om sommarsverige och läser statusuppdateringar om Saltholmen och Smitten. Ja, vi får väl se om det blir nåt beachliv för mig i Surfers, jag och Olivia får kolla in strandmöjligheterna imorgon tror jag. 

1 comment:

  1. Charlotte the crumpet12 July 2011 at 14:46

    Ge mig crumpets! Måste genast uppsöka the english shop. :)

    Härligt att se att du har det fint Anna!

    STOR kram!

    ReplyDelete