Sunday 17 July 2011

Quiet Sunday

Söndag kväll. Är sjuk. Febrig, ont i halsen, hostig och snorig. Sjukt ovärt. Vaknade tidigt, åt frukost på min veranda. Sedan tvättade jag. Vågade inte hänga ut tvätten på torkvindan för den var full av spindelnät. Hängde den över stolar på verandan istället. Måste köpa ett tvättställ. Min sjukdom har tvingat mig ta det lugnt hela dagen. Har vilat, kollat Gossip Girl, gått en snigellångsam promenad till mataffären, gjort äcklig köttfärssås, pratat lite med Minako, kollat på meningslös tv. Och väntat hela dan på att Sverige ska vakna så jag kunde få skypa med Henke. Fem minuter hann vi prata, sen skulle han iväg på brunch. Här har man gått och väntat hela dan… Men han återkommer senare.
Annars har det inte hänt så mycket. Denna helg hade jag tänkt komma igång med träningen, utforska Gold Coast och kanske hänga på stranden i Surfers. Men det kom en förkylning emellan. Trist om jag inte kan följa med till Byron Bay på onsdag. Det är en 3-dagars trip för international/exchange students, som jag bokat och betalt för. Just nu känns surflektioner och festande INTE så aktuellt för denna vissna kropp. Håller tummarna för att jag tillfrisknar snart..

Fick goda nyheter i mobilen igår, Elin och Pernilla har bokat biljetter till Australien! Slutet av oktober, om jag inte minns fel? Det finns en risk att jag kommer vara djupt nersjunken i mina böcker då, för det är precis innan examination. Men lite kul i GC ska vi väl hinna med! Antar att de ändå tänkt resa runt en del och inte spendera all tid här. Kul med besök i alla fall! Någon mer som tänkt svänga förbi kanske? Ni är så välkomna så J

Igår tog min roomie Lisa med mig till Pacific Fair (största köpcentret i GC), i sin stora coola bil! Vi fick tillfälle att prata lite mer så det var trevligt. Köpte ett hårband med en vajer i och en tröja. På K-mart handlades lite matlådor och en lampa, fick även Lisas personalrabatt så det var gött. Lampan blev superfin på mitt nattygsbord, behövdes verkligen lite mysbelysning i detta rum! Och den kostade bara 5 dollar – sjukt bra.

Jan, ägaren av huset har på min begäran fixat en fly screen till mitt fönster och en spegel, detta ska levereras imorgon. Hon skrev också att internet bör fungera från imorgon eftermiddag, vi hoppas på det!

Gossip Girl säsong 3 är slut på min dator. Finns det säsong 4? Alla Våra vänners liv är färdigtittade. Nu återstår bara att slå upp en god bok och läsa resten av kvällen antar jag.

Om nån skulle få för sig att skicka snigelpost så är min adress:

2/12 Locke Street
Southport QLD 4215 Australia

No comments:

Post a Comment