Saturday 30 July 2011

Quiet Saturday night

Igår var det partaj på Uni Bar med temat "Back to school". Förvånansvärt många var utklädda, typ nördglasögon, kort kjol, hängslen, toffsar, knästrumpor. Lite Britneys första video, ja, ni förstår. Jag var inte utklädd, men iklädd en fin klänning som jag fyndat på rean. Långklänning. Mycket fin. Men väääldigt urringad så den får nog kombineras med en tisha. Festen var först väldigt fattig på folk. Hög discomusik, dyra drinkar (inga studentpriser direkt). Men sen kom det fler och fler, måste varit flera hundra till slut. Lite tonårsdisco över det. Alla är så unga! Och när de ska gissa hur gammal jag är så tar de i från tårna och drar till med 23. Haha. Träffade mycket trevligt folk, men var inte så danssugen. Sen gick det gratis "shuttle buses" in till Surfers (lite Thailand-organiserat, man bara slussas hit och dit) så det var inte ens att tänka på att åka hem. För det fanns bara en buss - med en destination. Vi hade blivit försedda med armband som gav av gratis inträde på en stor klubb där inklusive två gratisdrinkar. Efter ett par vodka organge blev det dans, knöande, borttapppande av folk, bortmotande av fulla jobbiga människor, lite häng i baren och sen blev tant trött. Lyckades locka med Mette hem så vi tog samma buss och delade på en taxi från Southport sen. Ska bli SÅ skönt att flytta till centralare breddgrader snart. En kul kväll men tanken var att jag bara skulle dit och ta EN drink och sen åka hem och kurera mig så jag blir kry nån gång. Var istället hemma 3 men det kanske krävs lite sprit för att döda de sista bakterierna i halsen. 

 




Idag tog jag sovmorgon och sedan kollade jag och Liza på "No strings attatched" med Kutcher och Portman. Gullig och rolig. Lite väl mycket romantik kanske (inte helt kul att påminnas om saker som spooning och snuggle).

Sedan tog jag och Mette bussen till Harbour Town, ett outlet köpcenter. Jag var på jakt efter träningsskor och lite andra saker. Men när vi väl lyckats lokalisera sportaffärerna så fanns det inte så mycket tid kvar innan de stängde så jag ska dit i morgon igen och se om jag kan få med mig nya träningspjuks hem. Lämnade nämligen mina gamla hemma så jag måste ha nya för gymmet här. 

Kvällen spenderas med fleecefilt i soffan. Framför televisionen. Jag är ensam hemma. Min ena roomie är i Sydney och den andra förmodar jag är hos sin pojkvän. Känns fruktansvärt ensamt. Men gör mig nog gott. Vila. Tänka. Skönt att få reflektera lite i lugn och ro. Så många intryck här hela tiden. 

Kollar på Biggest Loser Australia och det verkar vara många av deltagarna som har gått UPP i vikt. Inte helt lyckat kanske. 

Sitter och väntar på skype-folk men alla verkar vara ute. Är det fint väder i Sverige måntro?

Just nu längtar jag hem till svensk sommar, till Göteborg. Men så tänker jag att jag är där i min lägenhet. Hör bilarna från leden. Ser Shell-skylten. Kokar kaffe som smakar som vanligt. Känner till varenda vrå. Promenerat alla gator. Och då åker jag hit i tanken. Och inser att jag faktiskt är här. Nya gator, nya människor, nytt slags kaffe, annorlunda vyer utanför fönstret. Och dofter. Ibland tycker jag att Australien luktar Indien. På kvällarna. När det är lite kyligt men luktar varmt. Fuktig luft. Lite bränt, lite trottoar, lite friskt med en touch av långt långt borta. 

Love


No comments:

Post a Comment