Wednesday 13 July 2011

Uni

Hej på er! Skriver lite kort nu, återkommer kanske senare idag. Läget är så att jag nu har flyttat in i mitt hus. Första kvällen var jag gråtfärdig för det kändes helt fel. Iskallt och lite skabbigt. Som tur är har jag en Eligent i mitt rum, vilket verkligen behövs på kvällarna. Jag har lugnat ner mig lite nu och det känns ändå rätt okej. Men jag bor där tills vidare och ser hur det känns. Det kommer ju bli varmare också. Mitt rum är väldigt fint dock. Känns fräscht. Och Olivia har preparerat golv och tak med superinsektsspray så det känns väldigt säkert. Det är bara badrummet och resten av huset som är lite rugged..

Sitter på Uni, gick på Orientation session men det var fel tillfälle, bara för full degree students. Så måndag är dagen då jag ska gå, precis som jag trodde. Olivia har åkt tillbaka till Brisbane. Jag har inga vänner!!! MEN, ikväll ska jag med på nån middag i Surfers, på en thairestaurang, som skolan ordnar. Det är ju egentligen för denna veckas orientation students men det var inga problem att följa med tydligen. Återkommer sen, nu ska jag kolla upp lite böcker. Och se om jag vågar joina BBQ här utanför (som också är en del av denna dags orientation).

Har väldigt mycket hemlängtan just nu. Och huvudvärk varje dag. Visset. Men hoppas det blir ändring på det.

Kram kram

No comments:

Post a Comment