Friday 12 August 2011

Whale watching

Whale watching was awesome!! Åkte ut med en stor katamaran på morgonkvisten, havet lugnt och solen sken. Hade turen att se flera valar, men man fick vara snabb med kameran för att fånga de fina hoppen. Det var knölvalar vi såg och de var riktigt stora! Så himla häftigt. 












Igår var jag på housewarming party i Surfers och sen gick hela gänget till en klubb. Men jag gjorde en avstickare till en salsagrej, samma som förra veckan, dans på gatan. Efter det kände jag mig alldeles för nykter för att hinna ikapp gänget inne på klubben så jag åkte hem istället. Vid elva typ. Tidig kväll men väldigt skönt. Ikväll vankas nämligen ännu mer partaj. Två tjejer har födelsedagskalas med 80's-tema. Så jag och Mette ska ut på stan och leta outfits.. ska bli kul att spöka ut sig lite. Gillar normalt inte utklädnad men gillar definitivt 80-talsmode! Insåg att jag redan har en del. Stentvättad jeansjacka och hellokitty-tisha. Bra start antar jag. Men vad mer..??

Har käkat frulle, lyssnat på skön livemusik från gatan här nedanför. Det är festival här idag. Fast cars, fashion and food. Låter härligt, i alla fall de två sista sakerna. Fabian har dragit till Brisbane över helgen och Felix pluggar. Jag borde verkligen göra detsamma. Nu blir det att analysera ett case med MBI-modellen. Mapping Bridging & Integrating. Vet inte riktigt om jag förstått allt rätt men hoppas jag ska bli klokare snart. Annars är jag en redig student. På seminariet i torsdags i Managing people in the global economy så var läraren väldigt tydlig med att man måste vara aktiv för att få bra betyg och man fick säga sitt namn när man pratade. Jag tar det som ett gott tecken att han lärde sig mitt namn fort. Och att jag i princip var den enda han tilltalade med namn. Mönstereleven check. Och dessutom hade jag spenderat ca 2 timmar att förbereda caset som vi skulle diskutera. Satt i en grupp om fyra och fick rulla tummarna de första minuterna för ingen annan i min grupp hade förberett sig, eller över huvud taget läst caset.. Den nivån ungefär.

Hoppas ni har en bra helg!

KRAM

No comments:

Post a Comment