Monday 29 August 2011

the girl that does yoga

Another day in paradise...



Det var kanske meningen att jag skulle göra ett lite coolare och högre HOPP, det blev mer ett skutt ner för slänten. Men ja. Söndagen spenderades lite på beachen i Surfers och sen blev det en tur till Pacific Fair, ett stort shoppingcenter i Broadbeach. Blev ett par running shorts rikare och 40 dollar fattigare.

Alltså NU har värmen kommit. Det känns att det inte längre bara är solen som värmer utan det är varmare i luften. Helt underbart. När jag gick från bussen hem var det alldeles ljummet i luften. Tedder Avenue doftade fantastiskt från alla restauranger, skön loungemusik från nån bar, fontänen som skvalpade harmoniskt i mitten, alla fina ljusslingor runt restaurangernas uteserveringar. Åh vad jag älskar Main Beach!

Idag började jag dagen med yoga. Ett ganska lugnt yogapass med skön musik som påminde mig om Indien. Ett tag var jag i Varanasi, vid Ganges, bland kryddor och kossor och chai. Och i slutet av passet vid avslappningen fick vi alla varsin eye-bag, en sidenpuff att lägga över ögonen för att slappna av. Och den luktade underbar lavendel. Och för en kort stund for jag tillbaks in i barndomens gamla fina linneskåp. Ja, en harmonisk morgon. Sen pluggade jag i biblioteket i några timmar, var tvungen att förbereda morgondagens tutorial. På eftermiddagen var det bara att traska ner till gymmet igen och riva av ett pump-pass! Nu skakar mina armar av ansträngning.

Och nu var det kväll igen, dagarna bara flyger förbi.


1 comment:

  1. Åh Anna. Det låter fantastiskt! Jag lever mig in i dina beskrivningar till fullo och njuter lite jag med trots att det hemma regnar, åskar och blåser.. På torsdag är det introduktion på nya kursen så snart får vi hemma också lite verklighet igen. Ska verkligen försöka ta tag i min träning nu också, du är duktig förstår jag! Men jag tycker det är svårt att komma iväg när min träningskompis är borta..Ska bättra mig! (Btw, du vet att vårt gym går o blir sportlife den 1 september va? Hoppas på lite nya grymma instruktörer)
    Ha det bra och njut av värmen :)
    Kramar Johanna!

    ReplyDelete