Thursday 18 August 2011

Fantastico

I feel fantastic. Livet på Guldkusten fortsätter leverera guldkant på vardagen. har varit ute och dansat salsa två kvällar i rad. Igår kväll var vi på en bar här i Main Beach som hade "latin night", typ 50 meter från mitt hus. Behövde bara strutta ner med lite dollar och nycklar i fickan. Ska försöka gå någon kurs också, den på skolan är lite dum tid, fredag eftermiddag och dessutom lite basic. 


Idag är det fredag. Har precis käkat frulle och försökt peppa Fabian lite som försov sig till sitt "job trial" på en restaurang i Surfers. Ingen bra start kanske men hoppas det gick vägen ändå. Det verkar vara ganska lätt att få jobb här. Många studenter som jobbar inom restaurang. Skulle säkert inte vara några problem att få extrajobb i nån butik. Det kliar lite i fingrarna. Fantiserar om en tom vägg och en häst att sätta tänderna i. Låta kreativiteten flöda och få ihop snygga outfits. Men samtidigt känner jag att det är otroligt skönt att få vara ledig på helgerna eftersom jag sedan jag började plugga alltid har jobbat minst varannan helg. Jag är här så kort tid och vill kunna njuta. Dessutom tar plugget mycket tid. Men som sagt. Om det bara är några timmar i veckan så kanske. I helgen tänkte jag göra en exkursion till Surfers, det är lite knäppt men jag har knappt varit där (det är bara 3 min bort med bussen) sedan jag kom hit, bara nattetid. Tänkte shoppa lite och försöka lära mig hitta för jag är hopplös här! TUR att jag har karta i telefonen, annars hade jag varit helt väck. 

På dagens agenda står det PLUGG och promenad. Och förhoppningsvis en skype-date.

Angående mitt hälsotillstånd så känns det äntligen bättre, andningsvägarna är inte igentäppta och känslan av att bestiga mount everest med astma har försvunnit. Snart snart snart....träna!

Har sommaren försvunnit i Sverige? Hur har ni det?

Till pappa: tack snälla för bidraget, det var välbehövligt!!

KRAM



No comments:

Post a Comment