Sunday 21 August 2011

Low Carb High Fat

Lugn söndag. Vaknade och det första jag gjorde var att sträcka mig efter ipoden och lyssna på Paganinikontraktet, så himla spännande nu! 

Har läst lite (plugg) och tog en promme till mataffären. Och mina damer och herrar, denna eftermiddag är starten på en LCHF-period. Har bestämt mig för att försöka mig på denna fettlivsstil en månad minst. Och se hur jag mår. Spenderade säkert en timme i mataffären. Så nu är kylen full av ägg, majonäs, kyckling, köttfärs, bacon, creme fraiche, grädde, grönsaker, nötter med mer. Och dagens middag bestod av gräddig köttfärssås med kokad strimlad kål (istället för pasta) och ost. Mycket gott! Min roomie Felix som pluggar sports management och har massa kurser i nutrition blev inte så förtjust, han är bestämd med att vi behöver kolhydrater. Vi får väl se...



Snart ska jag hem till Elnaz och Caroline, två svenska tjejer i Surfers, vi ska bara hänga och snacka skit. Ska bli gött. 

Ciao.

No comments:

Post a Comment