Monday 1 August 2011

Monday bloody Monday

Haft den sketnaste dagen på länge. Började med en inte alltför munter måndagskänsla. Stressade till busshållplatsen. Skulle in till uni och plugga och så var det tydligen "free bbq" kl 11. Stod på hållplatsen och hörde plötsligt en liten smäll, tittar ner på mina fötter och ser blod..! En bil körde tydligen på en ölflaska så öl och glassplitter kastades upp på trottoaren. Och på mina ben och fötter. Jag kände mig som en misslyckad filmkaraktär när jag blängde med förbannad blick mot passerande bilar samtidigt som jag började fumla med näsdukar för att undvika att bloda ner mina nya vita converse. 

Fick ett appointment med doktorn på uni. I väntan på det skulle jag träffa Mette och gå på bbq men när vi kom dit fanns det inget kvar. Typiskt. Hets iväg till läkaren. Försenat EN TIMME. Väl där inne kollade hon (läkaren) min hals och lyssnade på hjärtat. Och klämde på min mage och blev imponerad av mina magmuskler, hon konstaterande skrattande att mina "tummy muscles are like wood". Det tackar vi för, trots frånvaro av träning i cikrus fyra veckor. Anyway, hon sa att det förmodligen var en seglivad influensa (the flu). Men ville ändå skicka mig på blodprov. Inte min favoritgrej det där. Den första sköterskan lyckades inte hitta mina blodkärl. Jag svettades, mådde illa och började till slut böla. Sedan kallade hon in en annan som grävde och hade sig så jag trodde jag skulle dö. Utan resultat även där. De sa att jag förmodligen inte hade druckit tillräckligt. Hon började kolla på mina händer men då sa jag att nej tack, nu räcker det. Jag pallar inte mer. Varpå jag tog några näsdukar som stod framme och gick ut. Med två stora plåster i armvecken. SÅ många gånger jag har upplevt detta. Fy FAN. 

Jaha, sen fortlöpte dagen med skoskav av nya skor men även lite gladare inslag i form av Mette och kaffe. Hann inte plugga så mycket som jag tänkt så nu har jag en del reading att göra i morgon. 

Dagarna går så snabbt här. Det är kolsvart klockan fem-sex. Och då vill man bara hem och dra en filt över sig. Typ. Jag och min aussie-roomie hade ett bra snack ikväll. Det var som att isen verkligen lossnade. Hon berättade att det är en kille från Jordanien som skulle flytta in och att han hade sett lite creepy ut. Och så pratade vi om massa annat och hon berömde mig för min engelska. Och tyckte det var coolt att jag förstod henne så väl och alla slanguttryck. Det har jag kanske Olivia att tacka för, en bra inskolning där första veckan. 

Nu ska jag och min lilla björn (present från Kathrine) sova. Tur att jag har honom dessa mörka kvällar. Ensamt annars. På fredag morgon ska ja flytta. Jiiihoo! 



Natti.

No comments:

Post a Comment