Thursday 23 February 2012

"Sooner or later we must try...living"

Lycka är att ta på sig vindjacka och mössa, ge sig ut och exponeras för solens strålar i närmare en timme. Det var längesen. Kanske 13 december senast, då på en annan plats av Jorden. Det blev lite vår idag. Och jag tillät mig själv en paus för att fånga D-vitamin. Och friska havsvindar. Lycka är att promenera snabbt i en soldränkt allé i Långedrag när den här låten fyller mina öron och mitt hjärta. Då kan jag förstå det här med nuet. I såna stunder när tiden stannar och en känsla av ren lycka infinner sig. När det är lätt att andas. När ett litet trivialt vardagsögonblick fyller hjärtat med värme.




Lycka är också att få trycka ner fötterna i salsaskorna och lära sig nya kubanska turer. Tonight is the night, äntligen ny kurs. Laddar med den här


Det fanns tydligen en tid då jag var brun...

No comments:

Post a Comment