Tuesday 7 February 2012

The Royal Anderson och Jag


Pratade nyss i telefon med min bror i Stockholm för att planera en visit i mars. Han berättade att han precis lagt upp bandets musikvideo på YOUTUBE. Kolla in, helt färsk. I like it! Speciellt alla vackra träd. Bandets hemsida finns här. De ska spela på Henriksberg 13 mars.

Annars har jag anlänt hem till ett dammigt hem. Efter tenta kommer städning kan man säga. Det var en deppig klass som samlades på Espressobar för "efter tenta-kaffe" idag, den där lättnaden som brukar infinna sig saknades hos många. En salsatenta som var mer utformad som en hemtenta. Otydliga frågor. Och krav på mycket text, analys och hänvisningar till litteraturen. Det här med universitetet. Det finns så mycket att säga om den organisationen. Vi tar det en annan gång.

Jag går runt och längtar efter arbetslivet. Samtidigt som jag njuter av min sista termin som flexibel och fri student. Att kunna strosa Vasagatan ner klockan 12 en vardag. Vara fri ett tag. Köpa sig en termosmugg. Gå och handla mat när inte alla andra handlar. Gå på det tidiga träningspasset. Men som sagt, arbetslivet hägrar där i horisonten och jag är så lycklig att jag hittat rätt, att jag valt rätt utbildning och att HR känns roligt. Tackar mig själv för att jag tog de där åren och reste, jobbade, flaxade runt. De åren har format mig och mina erfarenheter har lett mig fram till denna utbildning och detta yrkesområde som känns JAG. Och det vore sorgligt att kasta sig ut på arbetsmarknaden utan den motivationen. Nu kör vi!

No comments:

Post a Comment