Wednesday 2 November 2011

It's a beautiful day...

Idag kan ha varit den finaste och varmaste dagen i Gold Coast sedan jag kom hit. Så det var inte alltför kul att hänga på ett airconditioned library mellan 9-17. Men vad gör man inte för sina akademiska poäng och fantastiska HR-karriär!  Dock sjönk kanske effektiviteten en aning under eftermiddagstimmarna då Dany anslöt sig till mitt och Elnaz bord. Och det blev kackel och skvaller och prat om allt annat än Business Ethics i vårt lilla study camp. Vid fem klippte jag med ögonen (kaffeställena hade stängt tidigare på uni) och jag övertalade Dany att åka hem så jag kunde få skjuts. Hehe. Svidade om och gav mig ut på en helt otrolig promenad. Ljummen varm kväll, solen började gå ner och ett vackert ljus la sig över stranden och havet. Underbara Australien.


Vårt bibliotek. Som brukar vara fullare än såhär.



Stretching on the balcony.

Nöjd.

Ja, så var det ju val av kvällslektyr då...


Förresten, igår såg jag Pulp Fiction - för första gången. JAG VET. Men jag tar nog rekord i antal filmer "man borde sett" som jag inte sett. Och att vara sämst på skådisnamn. Men ja, den var bra! Och jag vet att John Travolta var med. 

No comments:

Post a Comment