Monday 31 October 2011

I lördags kom två schleeetna brudar efter en 2 dagars flygresa med skrikande barn, kräkandes damer och snarkandes japaner. Alldeles själva tog de sig ner till Guldkusten och hoppade av på Tedder Avenue, mitt busstopp. Så himla häftigt att möta upp dom på min hållplats - att se så bekanta ansikten, det var fint. Vi har hunnit med strandhäng, valskådning från beachen, BBQ, promenader, kollat in metropolen Surfers och lite fest också. Idag skickade jag dom till Byron Bay. Och jag sitter på Uni och tentapluggar. Inte alls avundsjuk.. Dock är vädret inte det bästa ändå. Mulet. Och i helgen var det en megastorm som drog in över oss. 





De senaste dagarna har också bjudit på en hel del festligheter, bland annat en galen Halloweenfest i Broadbeachgrabbarnas hus i fredags. Jag och Jaana kände inte för att klä ut oss till något "fult" och bestämde oss för att köra på Sailor Girls. Vi jagade outfits en hel dag och gjorde till och med varsin tattoo som pricken över i:et. Neeej ingen riktig såklart. 



Det ramlade som vanligt in en drös tyskar på nån slags förfest hos oss innan festen och jag blev plötsligt ansvarig för att sminka och fixa alla killarnas hår och styles, varpå min svarta kajal tog slut. Felix blev lätt det bästa spöket. 




Skolan är slut och nu är det bara tentaplugg och 4 finals att fixa. Men känner mest för att hänga på stranden, dansa salsa och lyssna på bra musik. Pluggmotivationen är inte på topp med andra ord. Men nu börjar det bli lite tidspress och det krävs nog för att jag ska sätta fart. Har två finals den 9:e, en den 14:e och sista den 17:e. Och den 21:e kommer Henke. Tiden flyger verkligen. På ren svengelska. 

Filmtips: Drive. Han den där snyggingen från Notebook. Sjukt bra film om något rå med mycket blod och våld stundtals men väldigt speciell, välgjord och bra. Och magiskt soundtrack, som fått ackompanjera mitt pluggande idag. 

Peace

No comments:

Post a Comment