Sunday 13 November 2011

Noosa Heads

Vi for ju till Noosa när Elin och Pernilla var här. Mysig liten ort norrut i Queensland. Vi chillade, åt god fisk, vandrade, såg djur, hängde med två danskar och hade ont i käkarna efter allt skrattande med dessa roliga människor som lärde oss massa danska ord. Skralle till exempel. Skralle-hostel, skralle-kaffe. Mycket som kan vara skralle. Men på det hela var Noosa alltifrån skralle. Vacker plats och lite mer genuint än det aningens konstgjorda Gold Coast. 


Bytte buss i Brisbane och fick oss en minisightseeing.






Inte den mest smickrande bilden på mig men bjuder på det. Här satt vi och käkade sen lunch första dagen i Noosa och blickade ut över delfiner som simmade runt några meter från stranden. Pretty cool. 



Som tre pensionärer gick vi ut på restaurang för kvällskaffe och dessert.


Rent och fint hostel. Även fast services var sämre än sämst.

Stranden i Noosa. Alla brände sig. 

Promenad i National Park. 






Alltid redo.

Vi såg en stor sköldpadda där nere nånstans.



Största spindlarna finns i Noosa tydligen. Som ett monster. Men jag var inte rädd. Mest fascinerad faktiskt. 

1 comment:

  1. sitter o organiserar min skralle-uppsats och önskade att jag kunde göra det på dina balkong i stället för i en iskall lägenhet. haha, det krädes ett hett australien för mig för att jag skulle frysa här hemma på klippan. lycka till på sista tentan nu, det kommer gå galant! jag är bara liiiite avis på att du snart är färdig o jag knappt har börjat...xoxo (erics nya favorit, han lärde sig vad det betyder igår och går runt och gör små x och o:n till mig med sina händer nu, haha)

    ReplyDelete