Sunday 13 November 2011

Den känslan

Gick upp 6 i morse för att plugga in det sista för min exam. Dany hämtade upp mig och hela Main Beach-familjen för mina flatmates hade också exam samma tid. Och det gick bra. Nu ska man inte ropa hej än  men det kändes som jag skrev bra. Och denna känsla efteråt. En tomhet och lättnad på samma gång. Pulsen som lägger sig och kroppen som blir allt tröttare och tröttare. Sitter i library och ger mig lite slötid framför politiskt inkorrekta bloggar och Spotify. Tanken är att jag ska börja plugga till Negotiation-tentan snart. Typ nu. Kanske måste tillåta mig en powernap på beachen först. Känns det som.

En tenta kvar och sedan är min Griffith-tid över. Om en månad är jag hemma i Sverige igen. Ser fram emot kesella, H&M och min garderob. Men annars känns det inte så kul att återvända till ett kallt Sverige. Det var ju midsommar när jag åkte. Och det är som att min hjärna är inställd på att det fortfarande kommer vara midsommartider när jag kommer hem. Men det är vinter. Rycker till här på stan när butikerna skyltar med "Christmas Sales". Får liksom inte ihop det. 27 grader varmt och...JUL? Anyway, det kommer nog bli fint att komma hem ändå. Saknar mina sköna vänner och klasskamrater, min familj. Majorna. Det nya tapasstället som Johanna pratat om. Salsalektioner. Allergifri luft. Mitt gym. Ja. Och jul i Stockholm kommer också bli mysigt.

Kommer sakna saker som att plugga på balkongen.


No comments:

Post a Comment