Tuesday 18 October 2011

Dancing in the rain

I ungefär två dagar kände jag mig frisk. Vaknade utan ont i halsen och tänkte att nu jäklar! Nu äntligen. MEN, idag en varm och ond hals och två dagar av absolut utmattning, varit så himla trött. Och lite hosta på det. Jag vill bara gråta. Eller åka hem. För uppenbarligen så gillar inte min kropp detta land.

En glädjande nyhet är dock dagens tentaresultat från midterm exam i Managing people in the global economy där jag fick 37/45. Och av alla ungefär 75 studenter i kursen såg jag att jag låg på fjärde plats resultatmässigt. Skönt kvitto.


Hade en underbar helg! Stor båtutflykt som Canadensiska föreningen anordnade. Bubbel, sol, dans i ösregn, DJ, volleybollturnering (mitt lag kom till final!), sen lite efter(för)fest i Main beach med salsainslag, därefter clubbing i Surfers o en nyupptäckt grym klubb med lite underground Berlinkänsla. Jag hör ju själv hur det låter, stackars hals och flängas runt på detta vis.. Kanske får skylla mig själv. Här är i alla fall lite bilder från helgen. Det var rosa tema för att stötta bröstcancerforskningen och ju mer rosa grejer desto mer pengar donerades.

Jag, Mette, Jaana och Mel.

Merja, Mel & Tania (aka the "grannies", hehe)

Stradbroke island.






Och ja, jag vet att jag är jävligt blek för att ha varit här så länge. 

No comments:

Post a Comment