Wednesday 21 September 2011

A pro

Fick bara vänta i 2 minuter. 
Sen mötte jag proffset. 
Hon kände på mina armar och sa att jag hade "a beautiful vein there" och jag fick genast lite mer självförtroende där jag låg darrig på bristen. 
Jag pluggade in lurarna i öronen och skruvade upp Edith Backlunds Amen på högsta volym.
Kände hur hon höll på i armvecket men kunde ändå le lite av musiken. 
"That's a naughty vein" sa hon sen, klappade mig på armen och log mot mig.
Och jag tänkte näähäää fan nu gick det inte.
Men det var klart.
Jag var tappad på blod och hon hade lyckats på första försöket. 
Och jag var så duktig.



Plugg på biblan i eftermiddags. Satt bredvid irriterande människor som andades högt, gjorde stönade ljud, knäckte fingrar och ryggar och hade konstiga ticks för sig. Och var allmänt äckliga. Blä för folk ibland.

1 comment:

  1. heja dej, hoppas att du får reda på om det är nåe galet som simmar runt i ditt blod (eller nåt som inte gör det men borde göra det) så du slipper bli sjuk hela tiden!

    ReplyDelete