Saturday 10 September 2011

Äta, sova, plugga (och shoppa)

Jadu Elin, du kan inte ana hur rätt du hade när du hjälpte mig att prioritera i min packning och sa att "vem vet, modebilden i Australien kanske inte är som här." NÄ det är den inte kan jag säga. I morse hade jag exam i CSR och belönade mig efteråt med en trip till Pacific Fair för lite planlös shopping. De flesta klädbutikerna kör i princip samma koncept och samma stil och är fulla av mycket skit. Som tur är kan jag som rutinerad skanna av butiken snabbt och eventuellt plocka ut några godbitar. Det gäller att ha ögonen med sig. Och personalen. Jag hade behövt en VILA-butik, personal som bara "ja men duuu, testa det här och det hääär ihop, asschysst outfit". Nej, här får man göra jobbet själv. Lyckades dock komma hem med några fina saker. Ikväll ska jag på fest i Broadbeach i en villa. Över 60 personer har attendat på fejjan så det kan nog bli stort. Känner mig fortfarande inte helt hundra från mitt förkylning/host/feber-tillstånd nummer två. Men hyfsad. En kaffe, ipren och lite nötter på det så är vinet välkommet. 

Här är lite random bilder. Mat och mitt hem typ. Ungefär så som jag spenderat denna veckan (fast nej, jag har faktiskt hunnit med lite kul, var ute och dansade salsa i torsdags). Men denna veckan har varit rätt påfrestande. Därav inte så mycket uppdatering eller Skype. Haft två exams, en essay och en stor negotiation-övning. Så mycket plugg med andra ord. Det värsta är nu över men i morgon får jag nog börja titta på nästa veckan inlämningar. Ja, mid-term känns av. 






Hallen och Buddha.

Här väntar jag på bussen varje morgon :)



Spindel, spindelägg och massa bebisar som föddes mitt framför mina ögon när jag satt på biblioteket igår. 
För ett år sen hade jag aldrig suttit kvar.

Väldigt givande o läsa på dessa lecture slides. Måste varit ganska uttråkad.

Egg and bacon-frulle.


För övrigt måste jag slå hål på lite saker som folk tutade i mig innan jag åkte. Många sa att Surfes var väldigt ytligt och att man inte ville bo där mitt i smeten. Ja, det är ytligt och turistigt men shit, det är helt underbart att bo här!

OCH det hänger inga spindlar i klasar i elledningarna och det finns heller ingen anledning att kolla under stolen innan man sätter sig. Sådeså. Kanske är skillnad på landet såklart. Men än så länge, mycket lite exponering förutom gårdagens händelse.

Hoppas ni har det bra där hemma. Om inte, kom hit och hälsa på!

KRAM

2 comments:

  1. Haha, nä, vilken tur att jag tänker att jag får köpa lite nödvändiga höst-/vinterinvesteringar här innan Australien och att jag inte kommer att gå bananas i affärerna där (...för att motivera en inte 100 % sparsam ekonomi-inställning just nu...)! Jag är så impad över hur ambitiös och klok du är kompis, ska bli underbart att ses snart (dock har jag en miljard saker att hinna med innan det bär av så jag intalar mig att det är låååångt kvar fastän det känns som om tiden springer iväg)! Keep up with the good work på ala plan så ses vi snarare än vi anar och nu (sist i världshistorien) har fixat ett skype-konto. Ska bara fatta hur jag gör nu...Behöver jag ditt nick name eller hur hittar jag dig? Nu ska Nilla (som är här över helgen), Karin och jag åka till havet och kanske tar jag fet sista svenska doppet för i år, efter det blir det endast varma (?) bad längs med Australiens östkust! Puss

    ReplyDelete
  2. Jo vattnet kommer nog vara varmt när ni är här! Nu är det kanske 20 skulle jag tippa. Hitta mig på SKype vetja, sök på bigeyedfish84. Söndag är en bra Skypedag :)

    ReplyDelete