Tuesday 27 September 2011

Pengar och pannkaka

Oj vad mätt jag är! Slängde för första gången ihop LCHF-pannkakor och det var sjukt gott! Med grädde, hallon och lite jordnötssmör till. Mmmmmm.... kan rekommendera. Gick efter detta recept. 



Dagens två stora nyheter var att röntgen av mina lungor/bröstkorg visade att jag har nån astma-bronkit och är i princip allergisk mot Australiens klimat. Haha. Har fått två olika inhalatorer och känner mig som en såndär töntig allergisk person. Men antar det är bra att äntligen få en vettig förklaring på vad som försigår och en chans att bli FRISK en gång för alla. 

Den andra nyheten var att jag har erhållit ett stipendie - FINALLY!!! Pengar rullar in, det går bra. Tackar och bockar för det. 

Dagens långdragna aktivitet har varit skriva på min Negotiation essay. 10 sidor sisådär börjar väl få en skaplig form. Måste hitta en till referens och skriva introduction. Målet är att bli klar i kväll. Bara så mycket bra musik som distraherar mig. Helt snöat in på reggaeton och latinomusik nu. Men deadline innan läggdags. För i morgon måste jag göra mitt group work i CSR. Verkligen underbart lov detta.. pluggpluggplugg. Men passar ju ganska bra ihop med att vara hemma och vara sjuk. 

På TORSDAG händer det roliga grejer! Olivia och Fredrik kommer hit med bil ändå från Sydney och hälsar på!! Ska visa dom Gold Coast och på lördagen blir det förhoppningsvis en tur till Brisbane.

Back to negotiation phases and a lot of nonsense. 
Hej då.   

No comments:

Post a Comment