Tuesday 12 June 2012

Going nuts

Jag vill egentligen berätta om hela den här våren. Men jag börjar med det lilla och berättar om denna ganska innehållslösa men sköna dag. Jag är ledig. LEDIG. Förra veckan var det slutspurt med kandidatuppsatsen som vi skickade in och till slut kände oss stolta över. Helgen spenderades med jobb och galet mycket sälj. Många ville nog sätta sprätt på sina skattepengar för det var högtryck på VILA. Nu är det i alla fall ledigt ett tag. Och den obligatoriska müslin som fått vänta på grund av tidsbrist fick nu återuppstå. 



Passade på och göra egna proteinbars också, med inspiration från PT-Fia och detta recept. Modifierade det lite och la till cocos bland annat. Vet inte om jag blev helt frälst i dessa bars, det är ju absolut inget socker i och därmed smakade dom inte så värst mycket. Kanske skulle man addera lite vaniljpulver nästa gång. Men helt okej blev dom. Bra mellis för oss mellisfans! 



Annars utarbetar jag en ultimat plan på hur jag och min mor ska hinna med Londons godbitar på 2,5 dagar. Fokus ligger på SHOPPING. Jag kommer gärna hem med en fin långklänning och en snygg väska. Bland annat. 


Blivit tipsad av den här tjejen (på hennes blogg) om sminkmärket Inglot Cosmetics som ska vara nåt att satsa på. Dom har en rätt bra grej att man kan plocka ihop en egen palett med färger och kombinera fritt. Affären ligger i Westfield lite utanför citykärnan men kan nog vara värt ett besök hoppas jag. Det här med smink har jag verkligen aldrig satsat på eller varit särskilt intresserad av. Jag har också tänkt att min blogg inte är ytlig och absolut INTE handlar om smink OCH SÅNT. Men nu ni! Kalla mig sminkbloggerska eller vad ni vill. Det ÄR kul med smink och det är en jäkla djungel när det gäller att hitta bra märken. Och det är också okej att vara ytlig. Att det är insidan som räknas är en halv sanning, det vet vi ju alla. Sådärja, nu har jag förklarat mig angående detta. Vad mer kan man göra i London? Tips?


Vi tänkte gå på klassisk English Afternoon Tea också. Någon som har varit på det i London och kan rekommendera nåt ställe?

Love.

1 comment:

  1. Ritz for tea....inte missa covent garden, gärna en drink på eftermiddagen på Harvey nicols takterass, kingsroad, alla Londons härliga parker. Köp lunch på pret à manger och sätt er i en park och sist men absolut inte minst Top shop på Oxford circus!!

    Tack för senast, Elsa pratar om dina fina klänningar....

    Kram kusin Cia

    ReplyDelete