Sunday 24 June 2012

En annan sorts midsommar

För ett år sedan nästan exakt.
Dagen efter midsommarafton och jag skrev det här.
Tänk att det var ett år sedan jag satte mig på det där tåget.
Och nån vecka därpå åkte till Brisbane.

Tänk om jag hade vetat då vilken underbar tid jag skulle få i Australien.
Och vilken fantastisk och händelserik Göteborgs-vår jag skulle komma hem till.
HR On Demand Career Accelerator Programme.
Fina klasskamrater.
En drömlägenhet.
Och innan examen - ett signat kontrakt på mitt dröm-HR-jobb.

Då kanske jag inte åkt med så mycket osäkerhet.
Men man kan ju aldrig veta hur man ska landa förrän man kastat sig ut.
Ovissheten är viktig att handskas med.
För det är ju så livet är.
Ovisst.

Jag har haft ännu en fantastisk midsommar på landet utanför Eskilstuna.
Sol. God mat. Kubb. Vin. Massa buggande på dansbanan.
Men det bästa var kanske vetskapen om att jag inte skulle behöva sätta mig på det där tåget dagen efter.
Att Trains and goodbyes är passé.
Att slippa säga hej då.



Tack och hej säger en nöjd tjej.
Hoppas ni haft en fin helg.



No comments:

Post a Comment