Monday 30 April 2012

Brand new rooms

Fick nya lägenheten igår. Dubbelt så många kvadrat känns otroligt lyxigt. Vi kikade runt, andades, kände efter. Stod på balkongen och tittade ner på blomrabatter och förbistrosande människor. Och så många gånger jag själv gått förbi på den gatan och tittat på just de husen och tänkt att HÄR. Här vill jag bo. Exakt här. Och nu kommer jag att göra det. Återigen, det här med turen vill jag inte riktigt lämna allt åt. Ödet? Inte vet jag. Men mycket i mitt liv blir som jag vill. Till slut. Jag har en bild och jag får kämpa men till slut brukar jag nå dit jag vill. Och jag känner oftast på mig hur det kommer bli. Jag kan stå inför svåra situationer eller motgångar men känner oftast ett lugn inom mig. Jag är ju tydligen medial också om ni inte visste det. En slags spådam sa det till mig. Och sa att "du vet ju ändå vad som kommer hända, sluta oroa dig. Lyssna till din intuition." Nåja, nästan 5 års kötid på boplats har ju också spelat in i att jag hamnat här. 







Flyttlasset går på lördag. Som den kontrollmänniska och organisationsnörd jag är försöker jag planera processerna i minsta detalj. Men egentligen tror jag inte så mycket kan gå fel när man är över 10 pers. Huvudsaken är att vi tar oss från A till B och att alla får dricka och pizza efteråt. Är du sugen på att bära en låda eller två och dessutom hänga med sköna människor - lördag kl 12. 

1 comment:

  1. Supergrattis till ny lägenhet!! Vi kommer snart och tittar så nyfikna. Funderade på möbler men har bara en karmstol över som du gärna får låna tills vi flyttar till större.

    Kramar kusin Cia

    ReplyDelete