Thursday 5 January 2012

Sommar i Majorna

Jag lyssnar på CD. För att jag tagit med mig datorn till soffan och stereosladden inte räcker. Då får man damma av en gammal CD-skiva. Vilken härlig nostalgisk känsla. När man trycker på play och skivan surrar till innan första tonen kommer. Alanis Morissette - "Jagged Little Pill Acoustic" strömmar nu ut ur mina högtalare, som den gjort tusentals gånger förr. Med CD- skivor har man mer respekt. Börjar från början och hoppar inte mellan spåren. Lyssnar på alla låtar och på något sätt känns musiken lite fylligare, lite finare, för att den kommer från en skiva, med hårt fodral och en glansig bok till. Som man betalat för. Nog med nostalgi. Denna dag är en ledig dag och jag ska sitta här i soffan och undvika det dassiga Göteborgsvädret. Jag ska ha sommar i min lägenhet, dricka smoothies och skriva texter som kanske kan bli låtar. Jag ska tända massa ljus och inte längta tillbaka till Australien och inte heller tänka på framtida tentor. Jag ska insupa nuet denna underbara torsdag och lyssna på alla gamla CDs.

No comments:

Post a Comment