Monday 27 June 2011

I lördags


Jag hatar att säga hej då.
Du säger att
Vi säger inte hej då.
Vi säger bara hej.

Hej är bra.
Om 5 månader säger vi hej igen.
Under en stekande sol.

Tåget tar mig hem.
Det är bokat.
Riktningen är bestämd.
Jag kan inget göra.
Bara försöka tillåta mina känslor.
Välkomna dem.
Känna dem.
Inget mer.
Vackra Sverige utanför fönstret.
Dagen efter en idyllisk midsommar.
Sitter jag rakt upp och ned på ett tåg.

Det kommer gå fort.
Jag kommer få det bra.
Jag kommer att ha kul.
Men ändå.
Just nu känns det inte kul.
Just nu känns det pissigt att åka ifrån min kille.
Just nu känns det skrämmande att vi inte kommer ses igen om två veckor.
Som vi brukar.

Flen passeras.
Tankar sorteras.
Men de hjälper inte nu.
Inga tankar hjälper på detta tåg.
Jag ska bara vara.
Kanske att jag ska köpa lite kaffe.

No comments:

Post a Comment