Tuesday 15 March 2011

Kiss the rain

River av Total 90's på Spotify och minns.
Söndagarna framför MTV:s European Top 20.
Jag och Elin satt klistrade och var allmänt lyckliga.
Veckans höjdpunkt.
Följde med spänning nedräkningen av
Kc & Jojo, Savage Garden.
Spice Girls, Backstreet Boys.
Puff Daddy, Hanson.
Cranberries, Blur.
Pandora, Run DMC.
Basic Element
Och icke att förglömmas - Billie Myers.

Denna låt kan beröra mig fortfarande.
Symboliserar dom perioder jag och Elin inte sågs.
Annars sågs vi varje dag (om inte annat för att kolla på Skilda Världar ihop).
När vi var på semester med våra familjer på olika håll.
Eller hon var på landet i Eskilstuna.
Då präntades alla brev med orden:

Keep in mind
We're under the same sky
Kiss the rain



Fint det.

1 comment:

  1. åh... ja tänk vad den låten (och alla andra) var en stor del av våra liv. det var bara häromdagen som jag såg bilden av oss framför mig då vi satt och väntade in slaget i marken i bsb-videon i fårfåtöljerna framför mtv hemma i mitt vardagsrum. tänk vad vi kan berätta för våra barn när vi har play-dates i framtiden!

    ReplyDelete