Friday 25 March 2011

Drog till fjällen

Jag är i Åre.
Med mig själv.
Ibland blir inte allt som man tänkt sig.
Vänner får viktiga jobb att utföra.
Och en Åreresa mindre att göra.
Då får man åka själv.
Jag tänkte att jag har ju rest runt själv i Kambodja.
Så en ensam dag i Åre är ingen big deal.

Hmm. 
Natten konstaterande:
Standarden på SJ:s nattåg skiljer sig inte mycket mot indiska nattåg.

Min dag har varit ganska bra.
Både jätterolig och jättejobbigt.
Hade verkligen behövt lite assistans i backen.
Men jäklar vad modig jag var.
Kastade mig ut i röda backarna direkt.
(Och ramlade också direkt)
Åkte lift som en världsvan.
Kände mig fin i mina nya skidkläder.
Och fick äta matsäck i värmestugan.
OCH - fick SOL på eftermiddagen.




Genom tågfönstret. Snart framme.

Action in Åre!

Hej skidor.

Ingen mer i backen. Tur det kanske.

Tuff trött brud.

Min utsikt från lägenheten. Pretty sweet.

Och nu detta läge. Aaaah. 

Paradrätten i ugnen...



Glor på Jämtlandsnytt.
Nyheter om björnar som biter barn.
Och folk som gått vilse och blivit tvungna att övernatta på fjället i väntan på hjälp.
Annat än spårvagnskrockar det.

Ikväll kommer love.
Jag ska vara en riktig huslig flickvän och styra upp lite brödbak tills dess.

Hej då.



No comments:

Post a Comment