Monday 16 September 2013

En födelsedag

En födelsedag har snart passerat. En grå och regnig, oerhört lugn och mindre social födelsedag. Man är ju inget barn längre. Och ska nog inte ha så höga förväntningar när det gäller tårta, sång och serpentiner. Men denna födelsedag kändes ovanligt ordinär. Får ta igen det med galej lite längre fram. 

Har ju fått många fina tillrop i sociala medier och telefonen. Och blev även uppvaktad av mina fina kollegor! Fick en bok som jag glömt titeln på nu, men enligt Kaisa väääärldens bästa bok. Återkommer med omslaget, och en recension om nåt år. Långsammaste läsaren i historien, c'est moi. Och nu har jag just satt tänderna i Mr Grey så presenten får snällt vänta lite.

Dagens höjdpunkt var nog salsalektionen. I brist på intermediate-kurs så går jag nu lite ofrivilligt nästa steg; intermediate/avdvance. Det är utmanande men kul. Torsdagar är det bachata och lady styling. Dansant höst, jag gillart. 

En annan höjdpunkt var att bli bjuden på finlunch av Kristin. Uppdateringar på livet osv. Hon är klok den där Kristin. 

Kom att tänka på min födelsedag för två år sedan. I Australien. Den första dagen sedan jag kom dit i juli då man kände att sommaren verkligen var på G, att det vände. Värme i luften, shorts på benen. En buss till Burleigh för att handla nya salsaskor. Och hänga på stranden. Minns att det var en riktigt bra dag. Saknar Australien, särskilt i dessa tider. Kanske får bli en tripp dit nästa vinter... Nyår i Sydney, kan definitivt vara nåt att sikta på. Vem är på?!


Oh happy day.

Ställde fram födelsedagsfika...

...och mina kollegor förvandlades till Insta-maniacs.

I mina lurar.

No comments:

Post a Comment