Thursday 18 October 2012

Spindeldörr

Jag har nog dödat 5 spindlar på och bredvid min ytterdörr de senaste två veckorna. Jag FATTAR inte. Varför dom ska dras till mig jämt. Idag satt det en på kanten av brevlådan och hade liksom göttat in sig i ett nät som den gjort längs hela brevlådekanten och väggen. Inte så liten spindel heller. Och när jag skulle öppna locket till brevlådan så liksom åkte den med upp. Så jävla vidrigt. Jag har nu sprayat med nån getingspray samt två olika hårspray på den. Men tyckte den fortfarande sprattlade lite innan jag stängde dörren och lämnade den. Fan. Jag blev bättre på spindlar innan Australien men det är som att det smyger sig tillbaka och ibland orkar man inte. Särskilt inte när man är modig och duktig i så mycket annat i livet. Då behöver man bara få vara ett barn när dom dyker upp.Få hjärtklappning och undvika. Orkar inte titta och vänta på att ångesten ska gå ner. Orkar inte ta ett glas och ett vykort och fånga in den. Som jag VET att jag kan för det har jag gjort.

Nån som har tips på nåt spindelgift eller nåt sätt att hålla dom borta? Och ni som tycker jag är hemsk och brutal mot oskyldiga djur, just shut up.

Tack och hej.

No comments:

Post a Comment