Wednesday 18 May 2011

Min rädsla för folk

Vilken känslig människa jag är.
Stör mig så lätt på saker.
Idag var det en tjock främling bredvid mig som andades jättehögt och ansträngande.
Och då är det kört.
Känns inkräktande.
Och det är något jag har väldigt svårt för.
Folk som står för nära.
Går för nära.
Sitter för nära.
Tycker nästan det är lite jobbigt att åka tåg.
Känslan av att hamna i en annan persons sfär.
Lukter.
Andetag.
Som jag inte valt.
Kaffeandedräkt.
Hostanfall rakt ut.
Harklingar.
Hummanden.
Särskilt irriterande är det med dessa medelålders bredbenta män.
Som frustar och har sig när de vänder blad i tidningen.
Gapar om säljresultat i telefonen.
Sitter där som om världen är deras.
Cykla är bra.
Bara jag och min cykel.
Musik är bra.
Allt för att skärma sig mot så kallade folk.

1 comment: