Friday 6 May 2011

Goes hurtbulle

Köpte ett prova-på kort på Friskis i här i E.
Två saker jag brukar sakna mycket när jag är här är Spotify och TRÄNING.
No more!
Ett medeljympapass blev det och hereeerreguud. 
Jag flinade mest hela tiden.
Flaxade runt som en liten apunge till Linda Bengtzing.
Och diverse några år FÖR gamla pophits och powerballader.
Samtliga klyschiga jympasteg som någonsin skådats förekom i passet. 
Det var armbåge mot motsatt knä.
Hoppsasteg.
Klapp här och klapp där.
TUR att jag är en någorlunda anonym person här.
Och att det inte fanns några fönster ut mot gatan.
För detta var nästintill förnedrande. 
Men kanske mest sorgligt.
Friskis har inte förändrats på 10 år, när jag tränade där första gången. 
Men självklart.
Ledarens insats och låtval spelar ju in.
Och den mintgröna dunkla lokalen bidrog inte direkt till ökad entusiasm.
Utan drog mig snarare automatiskt tillbaka till 80-talet.
Men ändå.
Ett nytt försök idag med skivstång.
Hoppas på mindre flax och trams.
Och mer utmaning och träningsvärk.
Hit me!



1 comment:

  1. hördududu! passa dej innan du förkastar din gamla motionsförening helt och hoppas att skivstången var bättre ;)!

    ReplyDelete